Achtergrond

dinsdag 15 oktober 2013

C'est la Vie



Wat lees ik allemaal op deze vroege morgen.
Het klinkt wel gek, maar baart me zorgen 
Weer iets waar je ziek van wordt 
Ja aan ziektes niet te kort 
Kanker krijg je nu van boter kaas en eieren 
Zoutzuur in men maag dus die laat ik maar verwijderen 
Dat komt door het opwarmen van de aarde 
Want als je uitademt krijg de dampkring schade 
En koeien die moeten we maar verbieden 
Want hun ruften zitten vol koolstofdioxide 
Ik stap op de fiets weer een weg afgesloten 
Het verkeer wordt verbeterd, lichtjes omgebogen 
Een metertje korter daar doen we het wel voor 
Klinkt het soms raar als ik me daar soms aan stoor 
Aangeschoten mag ik niet rijden dus blijf ik maar thuis 
Zet de tv aan en wat zie ik op de buis 
Drank wordt verboden, plezier mag je niet hebben 
Stel je is voor dat het de jeugd kan verpesten 
Mensen maken overal problemen van 
Vrouwen voelen zich onderschikt aan de man 
Maar ook de vrouw kan er soms wat van 
Problemen worden gemaakt voor dagelijks genot 
Zonder zorgen gaat een mens straks nog kapot 
Al dat gedoe om niks komt me uit de strot 
Problemen met verkeer 
Auto’s hebben invloed op het weer 
Dus maken we goedkope brandstof 
Daar maken ze in Afrika dan een oerwoud voor verrot 
Meer akkers dus meer boeren 
Meer mondjes om te voeren 
Dan komt er honger en er blijft werk tekort 
Kom maar naar Nederland hier wordt niemand gestopt 
Wij bouwen wel huizen voor iedereen 
Vernietigen we hier een bos of twee 
Ja en dan hebben we hier ook weer te weinig groen 
Maar daar valt wel wat aan te doen 
We halen wat polen die planten een bos 
Gewoon wat werkloze Nederlanders zijn de klos 
Waarom zouden wij die werk geven 
Die zijn al zolang achtergebleven 
Sarcasme voedt dit hele stuk 
Mensen maken problemen om geen ene ruk 
Ze zeuren maar creëren het zelf 
Depressiviteit lijdt de helft 
Nutteloze onderzoeken van afgestudeerde kinderen 
Die door onzin de stress niet verminderen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten